måndag 4 april 2011

Varför just Jag? [Del 1]

Här kommer min nya Historia i The Sims 3!

Förklaring hur du läser Varför just Jag?:

Nikki - Rosa
Mimmi - Röd

__ 1 __


Jag är en helt vanlig tjej som ska börja gymnasiet.
Jag har alltid haft en annan åsikt än vad alla andra har.
Jag accepteras inte för den jag är för att jag är helt olik alla andra.
Jag är bara jag. Jag är Nikki Nicol

Min dröm är att inleda en karriär inom musiken. Jag lever för den.
Det bästa jag vet är Japansk-popmusik.
En dag ska jag stå där på scenen och bara sjunga och bli populär!
Men.. redan nu känner jag att den drömmen aldrig kommer att gå i uppfyllelse..
Jag har sedan barndomen blivit mobbad, jag har aldrig haft en bästa vän.
Jag är 17 år och kollar fortfarande på Pokémon och läser serietidningar.
Men vad gör det? Jag är bara jag? Och jag får har rätt till det.
Eller?.......


- Nik! Vad sysslar du med? Vad är det du slösar din tid på? 
Och vad sjuttsingen är det du har på dig!?
- Mamma!?
- Du borde plugga på din musikläxa tills på Tisdag!

- Lovade du inte mig att du skulle städa ditt rum i morse!?
- Men MAMMA!?

- Mamma! Lyssna någon gång på mig! Jag har pluggat!
- Inte den tonen Nik, du vet vad som gäller!

- Så länge du bor under mitt tak så är det jag som bestämmer, 
annars får du flytta till pappa!

- Mamma! Pappa bor i Japan, och jag känner mig inte redo att åka dit
och stanna för gott! Du vet hur folkskygg jag är..
- Okej, men ser till och göra dig i ordning, vi ska äta middag snart!

- Mamma! Vi äter makaroner varje dag! Jag blir så trött på det.
- Ja, men Nik.. du vet att vi har det taskigt med ekonomin just nu!
- Kalla mig inte så..
- Vad är det för fel med att kalla dig så? Du har alltid gillat det?
- Nej, jag är trött på det..

- Nikki?
- ...
- Hur är det fatt?
- Eh?
- Kom och sätt det hos mig.

- Jag vet att du tycker att det är jobbigt att sommarlovet är slut.
Nu kommer hösten, och du börjar i en ny skola och måste skaffa
vänner och allt.
- Mmh..

- Jag förstår inte varför jag inte fick jobba med skolan på distans, här hemma?
- Nej, du behöver komma ut bland folk och se världen gumman.
Se till att diska upp disken nu, jag lagade maten!

Ååh! Så här har varje dag sätt ut nu under lovet, mamma bara tjatar och tjatar.
Jag kanske inte vill göra det som hon säger?
Jag vill sköta mig själv och inte blanda in de vuxna..

Vad är det för fel på mig? Varför beter sig mamma sig så?
Är det fel på mig? Räcker jag inte till?

Kanske är det något som inte stämmer i mitt huvud?
Är jag onormal? Är jag inte tillräckligt söt?

Allt bara blir fel hela tiden.. ja, i stort sätt allt.
Jag är ett stort problem...

RIIING!!

- Ja? Det är Nikki?
- Det är Mamma.. det börjar bli sent, gå och lägg dig.

Hur ska jag ha sminket i morgon?

Kan jag går såhär i skolan i morgon? Duger det?

Varje kväll sitter Nikki och skriver ner sina tankar och funderar
en hel del på vad som är fel?

Samma sak varje kväll. Nikki stirrar ut bland stjärnorna och tänker: 
Är det bara jag som är så här? Varför just Jag?

Varför?


... Fortsättningen följer ...

2 kommentarer:

  1. Kan du inte fortsätta att skriva på den här berättelsen för jag tycker att den är väldigt bra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men just nu är det tyvärr så att min dator kraschade för någon vecka sedan och jag har nu en lite sämre dator som man inte kan köra The Sims 3 på tyvärr.
      Så när jag har införskaffat mig bättre så kommer jag till att fortsätta på denna. Tack för din kommentar och vad kul att du gillar den! :)

      Radera