tisdag 25 januari 2011

Historien om: Sally Smith [Del 1]

Här kommer min första historia som heter Sally Smith.

~

Sally är en tjej på 17 år som bor med sin mamma.
Pappan dog för några år sedan.
Sally har precis flyttat till Sunset Valley från Riverview.

Förklaring hur du läser Sally Smith:
Sally Smith: Rosa
Liza Smith: Blå


__ 1 __

Det är lördag-morgon i Sunset Valley, Familjen Smith har precis ätit frukost.
- Få höra? Vad ska du hitta på en fin dag som denna?
- Jag har tänkt gå i parken och fotografera lite, så har jag lite
nya bilder i mitt album, ett fint minne som jag kan visa mina barn
om jag får några i framtiden.
- Jaa, det låter som en toppen idé!

- Visst gör det! Vad ska du göra då?
- Jag funderar på att handla lite mat till kvällen, lite Tacos kanske.
- Mmmm, det låter gott! Men vi ses sen!

Sally gick till parken mitt inne i centrum, fåglarna kvittrade och
det var många andra som också spenderade denna underbara
sommarförmiddagen i Sunset Valleys vackraste park med 
en picnick-korg.
Efter några timmar började Sally bli hungrig och gick hemåt..

Men.. det var ingen rolig syn när hon kom hem.
Hennes mamma hade glömt bort maten på spisen så att det hade 
börjat brinna, Liza hade dött.
Sally bara grät och grät och grät.. tårarna slutade aldrig.
Liza blev begravd på kyrkogården där Smiths familjegrav finns.

Sally gick till kyrkogården där hennes familj ligger.

Sally kunde inte sluta att gråta och tänka på sin mamma.
Hon kunde inte fatta att detta var sant..

 Hon förstod inte varför mardrömmen hon hade drömt under 
natten hade blivit verklighet..
Nu ville hon aldrig mera drömma mardrömmar, 
hon vågade inte somna på kvällarna och hon var alldeles ensam..
Helt alldeles ensam...


... fortsättningen följer...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar