söndag 30 januari 2011

Historien om: Sally Smith [Del 2]

Här kommer andra delen av min Historia som jag lovade er!
Bättre sent än aldrig :)

~

Förra delen: | Del 1 |


Sally är en tjej på 17 år som bor med sin mamma.
Pappan dog för några år sedan.
Sally har precis flyttat till Sunset Valley från Riverview.

Förklaring hur du läser Sally Smith:
Sally Smith: Rosa
Liza Smith: Blå
Kimmie: Röd
Michael: Grön

__ 2 __

Efter att Sally hade besökt kyrkogården gick hon till den stora stadsparken
för att hon inte skulle känna av ensamheten så mycket.
Hon  satte sig vid fontänen och kastade i ett mynt och önskade..

- (Vem är det där? Hon ser mycket trevlig ut.) tänker Sally.

- Vem är du?
- Sally..
- Okej, jag har aldrig sätt dig förut. Är du ny i stan eller?
- Mmh..
- Var inte blyg, ta för dig. Berätta lite om dig själv?
- Jag heter Sally och..

Sally berättade vem hon var och var hon kom ifrån och vad som hade hänt.

- Och jag kom hit till parken för att få lite ro i kroppen 
efter allt sörjande..
- Usch, vad jobbigt. Inte kul att det blir så nu när ni flyttade till denna
staden för att starta ett nytt liv.
- Nej, och nu är jag alldeles ensam..
- Nu börjar det bli sent, ska du kila hemåt?
- Mmh..
- Gumman, ryck upp dig.
- Jag är alldeles ensam och jag bor helt ensam och jag kan inte sköta
ett helt hushåll själv.
- Men du kan få bo hos mig!

- Nu tog du bara i för att vara snäll..
- Nej, jag lovar. Det är helt säkert att du kan få bo hos mig
vi kan göra en adressändring och så kan vi köpa lite nya 
kläder och sånt.
- Menar du verkligen det?
- Ja, tror du att jag lurar en hemlös?
- Ja.. Eller nej, menar jag.. men hur ska vi ha råd?
- Allt fixar sig, så vad säger du?

- Jag vet inte riktigt.
- Kom igen, du får tak över huvudet och mat på bordet.
Kom! kom!

Sally och Kimmie gick mot parkens slut.
- Är det helt säkert att jag kan få följa med dig?

 - Ja, annars hade jag inte sagt det eller hur?
Kom det finns plats för dig också, du är så välkommen.

- Okej, men det känns som om jag kommer till att vara i vägen för er.

- Absolut inte!

- Tack! Gud vad glad jag blir!

- Bra! Då kan vi börja gå hemåt.
Men först måste du lova mig att vi kommer att vara vänner för alltid.
- Jag lovar! Du är en ängel sänd från himlen!

När de var framme vid huset så hade det redan hunnit att bli morgon.
- Här är det!
- Oh, fiiint!

- Först innan vi går in vill jag att du ska veta lite om de olika
personerna i min "Familj".
- Okej?

- Vi kanske verkar vara en vanlig familj som brukar ha fredagsmys
och sitter och spelar sällskapsspel regniga dagar, men hmm..
hur ska jag förklara.
- ...
- Här finns ingen mamma, eller pappa.. utan bara ungdommar.
Jag har en stora syster här, Zieta.
Hon är inte som jag, utan hon är elak så du ska helst 
hålla dig borta ifrån henne.
- Okej, bra.. tack då vet jag det.

- Tänk på onda drakar.

- Onda drakar?
- Ja, och små söta hästar. Drakar är onda och farliga.
Hästar är goda och ofarliga. 
Sådana blandade personligheter finns det här i hushållet.
- Okej, jag fattar! Ska vi gå in nu?
- Visst!

- Var tyst om det jag berättade för dig utanför nu.
Tänk på det men säg inget!
- Visst. Jag lovar!

- Det här är Michael föresten, han bor också här.

- Hej Michael, mitt namn är Sally.

- Hej Sally, trevligt att träffas och välkommen hit!

- Tack!
(Guud vad söt han är!) tänker Sally.


... Fortsättningen följer!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar